Dinel Boromiz, proprietar al grupului Boromir - cu afaceri în industria de morărit şi panificaţie, ţinteşte încasări de 30 de milioane de euro în acest an din vânzările de produse de morărit, în creştere cu 20% faţă de anul trecut, potrivit calculelor ZF.
"Vânzarea produselor de morărit în anul 2011 a înregistrat o creştere de 53% faţă de 2010. În ceea ce priveşte evoluţia pentru următorii cinci ani se estimează o creştere a vânzărilor cu 20% pe an", spun oficialii Boromir Prod, divizia de morărit şi panificaţie a grupului Boromir, într-un raport trimis Bursei de Valori Bucureşti.
Afacerile Boromir Prod, companie care operează o unitate de producţie în Buzău, au crescut anul trecut în lei cu 16,1% faţă de 2010, la 148,7 mil. lei (35 mil. euro). Profitul net al producătorului de paste făinoase şi cozonaci s-a majorat însă în aceeaşi perioadă cu 80%, la 1,3 mil. lei (0,37 mil. euro).
Morăritul a adus creşterea
Unul dintre motoarele de creştere ale afacerilor de anul trecut a fost partea de morărit, producţia pe această linie majorându-se cu 34% faţă de anul 2010, se arată în raport, fără să se precizeze nivelul producţiei în cifre absolute.
Avansul businessului din morărit a venit ca urmare a "diversificării gamelor de produse ambalate la pungă, diversificării sortimentelor de panificaţie şi a produselor dietetice". Mai mult, creşterea se datorează şi măririi numărului de distribuiori şi listării de produse în lanţuri de magazine, achiziţionării de noi spaţii comerciale sau măririi capacităţilor de producţie.
În acelaşi timp, reprezentanţii companiei notează că încasările pe linia produselor de panificaţie au crescut anul trecut cu 4,5% faţă de anul 2010.
Afacerile făcute de fabrica din Buzău acoperă însă numai o parte din afacerile grupului Boromir, afacere începută de la zero în urmă cu 18 ani de Cons