Compania Coca Cola a apelat, în 2009, la serviciile de intelligence ale agenţiei Stratfor pentru a afla informaţii despre organizaţia de mediu PETA şi acţiunile de protest ale activiştilor ei. În contextul apropierii Jocurilor Olimpice de la Vancouver, compania se temea de eventuale proteste la adresa sa.
PETA este celebră pentru protestele, uneori în pielea goală, împotriva corporaţiilor care nu respectă normele de mediu sau pe cele ale animalelor.
Un email intern al Stratfor, dezvăluit astăzi de Wikileaks într-o campanie care va publica aproximativ 5 milioane de emailuri ale prestigioasei agenţii de analiză geostrategică, arată că gigantul producător de sucuri carbogazoase a trimis Stratfor o lungă listă de întrebări despre activitatea PETA.
"Coca Cola tocmai mi-a trimis o listă lungă de întrebări despre PETA/activismul pentru animale şi Jocurile Olimpice de la Vancouver - am pus întrebările mai jos. Nu mi-e clar cât de mult putem să însărcinăm grupul de politici publice cu asta - poţi să-mi dai nişte sfaturi? Coke a cerut o scurtă teleconferinţă cu unul dintre analiştii noştri, ca să discute problema - pot să cer asta lui Kathy, Bart sau Joe, sau nu e posibil acum? Stick, te descurci cu întrebările astea dacă nu reuşim să scoatem informaţii de la tipii din grupul de politici publice?", scrie Anya Alfano, analistă a grupului Stratfor.
Întrebările Coca Cola despre PETA erau următoarele:
• Câţi suporteri are PETA în Canada?
• Câţi dintre ei sunt înclinaţi către activism?
• În ce măsură vor veni suporterii PETA din SUA în Canada, ca să sprijine activismul?
• Ce metodologie are PETA pentru planificarea şi executarea activismului?
• În ce măsură are legătură PETA din Canada cu cea din SUA sau din alte părţi?
• În ce măsură sunt acţiunile PETA dintr-o ţară controlate de un board de supraveghere/corp de conducere