HTC a lansat la Mobile World Congress Barcelona o nouă gamă de smartphone-uri, pariind pe procesoare grafice rapide, camere digitale performante şi funcţii avansate pentru redarea de muzică în încercarea de a redeveni un jucător important pe o piaţă dominată tot mai autoritar de Samsung şi Apple.
HTC, al cincilea mare producător de smartphone-uri după vânzările din 2011 la nivel mondial, a lansat la Barcelona trei modele în gama HTC One, încercând să-şi revină după declinul abrupt în concurenţa cu rivali mult mai puternici din punct de vedere financiar.
Compania taiwaneză părea că a pierdut lupta la sfârşitul anului trecut, când cota de piaţă a scăzut la 6,5%, iar rata de creştere a vânzărilor a fost de trei ori mai slabă decât cea a pieţei.
Analiştii consideră că noile telefoane reprezintă o opţiune pragmatică pentru o companie care nu are la dispoziţie resursele financiare ale unor rivali ca Samsung şi Apple, transmite Reuters.
Află ultimele noutăţi de la Mobile World Congres pe go4it.ro
"HTC pare că a învăţat din greşelile făcute în 2011. Compania vrea să se concentreze acum pe ce ştie să facă mai bine, pe strategia care a construit brandul: inovaţie prin proiectarea de smartphone-uri premium, în loc să dedice resurse pentru toate segmentele pieţei", comentează pentru Reuters Malik Saadi, analist la Informa Telecoms & Media.
Inovaţia a fost principalul atu al HTC în creşterea fulminantă de la un producător obscur de telefoane mobile în regim de contractor la un brand cunoscut şi respectat în industria smartphone-urilor. Acţiunile companiei au crescut de peste trei ori în perioada februarie 2010 - aprilie 2011, iar vânzările au urcat de patru ori în primele 18 luni de prezenţă pe piaţă sub brandul propriu.
Cota de piaţă a HTC pe piaţa smartphone a scăzut la 6,5% în trimestrul