Sezonul reducerilor este un moment-cheie pentru business-ul de retail, deoarece vanzarile din aceasta perioada pot genera un procent important din cifra anuala a unei companii din domeniu. In Romania comerciantii nu sunt intotdeauna fideli legii care reglementeaza campaniile promotionale. Vezi ce spun avocatii despre acest subiect.
Din practica Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorului (ANPC), rezulta intotdeauna un numar record de sanctiuni administrative financiare, fiind totodata din ce in ce mai multi agenti economici controlati.
Pentru retaileri, cu cat sunt mai multe magazinele pe care le opereaza, cu atat mai mult exista riscul unor controale ANPC sporite.
Spre exemplu, in cazul ultimului control tematic dispus de catre ANPC la inceputul acestui an – privind verificarea respectarii cerintelor de securitate la imbracamintea pentru copii - a rezultat ca au fost controlati 854 operatori economici, dintre care 709 operatori economici (reprezentand 83% din totalul controlat, prezentau abateri de la prevederile legale. De asemenea, valoarea produselor cu abateri a fost de 903.427 lei, a declarat pentru DailyBusiness.ro Silvia Axinescu, avocat senior, Reff & Asociatii.
Nu se poate trasa cu certitudine un raspuns cu privire la motivele nerespectarii legislatiei. "Intr-adevar, in multe situatii, se poate vorbi atat de necunoasterea acesteia, dar de cele mai multe ori, legislatia nu tine intotdeauna pasul cu realitatea practica, fiind totodata neclara, interpretabila sau rigida", a mai spus aceasta.
Ordonanta de Guvern (OG nr. 99/2000) care vizeaza comercializarea produselor si serviciilor pe piata include in categoria vanzarilor cu pret redus, printre alte practici (cum ar fi vanzarea de lichidare, vanzarea la magazinul de fabrica etc), vanzarile de soldare si vanzarile promotionale.
@N_