Citigroup a acceptat recent să plătească 158,3 mil. dolari pentru a soluţiona o plângere a procurorilor americani care au acuzat banca şi divizia de credite ipotecare CitiMortgage de fraudă. Suma este mică pentru o companie care deţine active de 1.900 miliarde de dolari, dar gestul aduce o nouă pată pe imaginea unei instituţii salvate de stat şi care încearcă să convingă că este din nou de încredere, scrie Bloomberg.
La finele lui 2009, Citigroup a acumulat 1.000 de rapoarte interne privind credite frauduloase pe care nu le-a investigat niciodată. Incapabilă să soluţioneze rapoartele, banca le-a distrus, potrivit guvernului, care a susţinut că această politică a continuat şi în 2011.
Guvernul a acuzat de mai multe ori Citigroup că a fraudat Administraţia federală a locuinţelor (FHA), o divizie a Departamentului pentru Locuinţe şi Dezvoltare Urbană care asigură creditorii împotriva pierderilor pentru diferite tipuri de credite ipotecare. Creditele FHA sunt garantate de guvernul SUA, iar scopul asigurărilor instituţiei este de a reduce costurile pentru ipotecile debitorilor cu bonitate mare, dar care nu se încadrează în condiţiile normale de asigurare.
Din 2004, Citigroup a aprobat 30.000 de credite pentru a fi asigurate de FHA, totalizând mai mult de 4,8 miliarde de dolari. Rata de default a creditelor acordate în 2006 şi 2007 a fost de 47%, potrivit plângerii depuse de guvern, unul dintre motive fiind acela că Citigroup certifica unele creditele ipotecare ca fiind calificate pentru asigurarea FHA, deşi în realitate nu respectau normele necesare. Banca a recunoscut această acuzaţie şi că nu a respectat cerinţele HUD, dar a respins acuzaţia de fraudă. Din 2005 până la jumătatea anului trecut, Citigroup nu a notificat HUD despre niciun credit fraudulos pe care l-a acordat sau subscris. Banca a început să raporteze astfel de credite doar după ce comp