In 2012, la nivel de piata, toti jucatorii isi vor concentra actiunile in jurul pretului, ca o consecinta inerenta a recesiunii. In plus, comunicarea va fi din ce in ce mai targetata, pentru a atinge fiecare categorie de public in parte, au spus oficialii Colgate-Palmolive, pentru Wall-Street.ro.
Dupa impactul inregistrat de piata in 2010 pe fondul crizei economice, in 2011 oficialii companiei spun ca au observat o usoara revenire a consumului.
„Merita sa punctam totusi unul dintre efectele puternice pe care criza l-a avut asupra acestuia.Consumatorii sunt acum mult mai atenti la produsele pe care le cumpara, cantaresc cu grija raportul calitate – pret si iau o decizie in cunostinta de cauza. Astfel, in 2012, mizand pe calitatea produselor noastre deja existente si pe noile aparitii din game, asteptam rezultate pozitive”, au declarat oficialii companiei.
Reprezentantii Colgate-Palmolive observa ca romanii analizeaza mult mai bine toti factorii in timpul procesului de achizitie. Acestia renunta la instinctul de moment si, astfel, isi schimba multe dintre reperele pe care le aveau inainte.
„In continuare, pentru cresterea consumului, vom miza pe acelasi punct forte – informarea. Vom oferi consumatorilor recomandari si sfaturi pentru sanatate si frumusete, prin campanii nationale media si in-store”, mai spune oficialii companiei, care au adaugat ca bugetul de marketing si promovare nu va inregistra mari schimbari fata de anul trecut.
Oficialii companiei spun ca se vor axa in continuare pe atragerea de noi talente.
“Noul consumator” a devenit pragmatic, influentat in decizia de cumparare de diferentele de pret sau de promotii. Insa acest aspect nu il determina sa aleaga neaparat produsul cu pretul cel mai mic, ci produsul care prezinta raportul optim intre cost si calitate. Puterea de cumparare a scazut, insa dorinta pentru cali