"Braicar" va introduce taxatoare pe câteva autobuze de pe linia 5, pe care încasările sunt foarte mici. Decizia a fost luată în urma negocierilor dintre reprezentanţii societăţii de transport public, patronată de municipalitate, primarul Aurel Simionescu şi viceprimarul Doiniţa Ciocan, în competenţa căreia intră transportul public de persoane. Introducerea taxatoarelor se vrea a fi un experiment care, dacă va avea succes, va fi extins şi pe alte linii ale Braicar, după cum a promis şi viceprimarul.
Prin definiţie, un experiment presupune folosirea unor metode şi tehnici noi. Introducerea taxatoarelor pe autobuze nu este ceva nou. În urmă cu vreo 10 ani, cred, pe fiecare autobuz şi tramvai Braicar existau taxatoare. Nici măcar atunci nu se putea considera un experiment, pentru că taxatoarele existaseră chiar şi înainte de 1989. La un moment dat, prin 2005, s-a decis că "Braicar" are o situaţie financiară dificilă, dată şi de numărul prea mare de angajaţi. Aşa că s-a decis ca tocmai taxatoarele să fie disponibilizate. Evident, s-a recurs, din nou, la o metodă veche: înfiinţarea de chioşcuri de bilete. Şi tot evident, încasările au scăzut. Prin 2006, experimental, au fost montate automate de bilete în staţii, în locul chioşcurilor. Încă erau prea mulţi angajaţi la "Braicar", era concluzia de atunci. S-au cheltuit o grămadă de bani pe acestea, iar încasările au scăzut şi mai mult.
Tot experimental, s-au introdus şi validatoare electronice de bilete, astfel încât călătorii să nu mai poată călători de două ori cu acelaşi bilet compostat mecanic. Situaţia financiară era tot mai gravă, aşa că prin 2006 s-a trecut, experimental, la disponibilizarea controlorilor şi externalizarea serviciului de control către o firmă privată de pază. Firma nu se ocupa doar cu controlul biletelor, ci şi cu bătutul călătorilor. Experimental.
Nu a ţinut, călătorii