MOL România, al patrulea jucător din piaţa petrolieră locală, a înregistrat anul trecut o creştere a vânzărilor de carburanţi în volume de circa 4%, rezultatul fiind consemnat pe o piaţă care şi în 2011 a refuzat să crească.
Astfel, filiala locală a grupului petrolier ungar MOL a mai câştigat un punct procentual la cota de piaţă, în prezent, prin cele 128 de benzinării, compania controlând peste 12% din piaţa locală a carburanţilor. Exprimate în volume, vânzările de carburanţi ale MOL România au ajuns anul trecut la circa 451.000 de tone de la 433.000 de tone în 2010.
Potrivit estimărilor jucătorilor din piaţă, anul trecut cererea de carburanţi a evoluat între o scădere de 1% şi o stagnare, 2011 fiind astfel al treilea an afectat de criză în ceea ce priveşte cererea de carburanţi. Dacă mai ales în ultima parte a anului la nivelul pieţei a fost înregistrată o uşoară revenire a cererii pe segmentul comercial, retailul a fost în continuare afectat de puterea de cumpărare scăzută, dar şi de preţurile tot mai mari la produsele petroliere. Datele disponibile arată că atât litrul de motorină, cât şi cel de benzină s-au scumpit anul trecut cu peste 20%, săptămâna trecută motorina sărind de pragul de 6 lei pe litru.
Dincolo de creşterea volumelor de carburanţi comercializate, MOL România a înregistrat şi o creştere a veniturilor din magazinele din incinta benzinăriilor de 8%, ca urmară a promoţiilor realizate, după cum se arată în raportul financiar al grupului.
În acelaşi raport se mai arată că grupul ungar a constituit un provizion de 5,6 miliarde de forinţi (19,4 milioane de euro la cursul actual) pentru amenda impusă MOL de Consiliul Concurenţei din România în ianuarie, în cadrul unei investigaţii pe piaţa carburanţilor care a vizat mai multe companii petroliere. Amenda pe care MOL România ar trebui să o plătească se ridică la 80,27 mili