În urmă cu două săptămâni, doi români au primit cea mai înaltă distincţie oferită de Academia Americană de Film pentru tehnologiile care au schimbat faţa industriei cinematografice. Petru Pop şi Radu Corlan au făcut parte, alături de Andy Jantzen şi Richard Toftness, din echipa de la Vision Research care a creat camera digitală ultrarapidă folosită la filmarea unor pelicule precum "Inception", "Sherlock Holmes" 1 şi 2, "Resident Evil Afterlife", "Green Hornet", "Secretariat", "Zombieland", "Source Code", "Captain America: The First Avenger", TRON: "Legacy" sau "Melancholia" de Lars von Trier.
"La prima noastră întâlnire, cei de la Kodak au încercat să ne sperie"
În noaptea Oscarurilor, creaţia lor a fost prezentată pe ecranul pe care au rulat cele mai bune filme ale anului. Însă acest lucru ar fi putut să nu se întâmple niciodată, dacă în urmă cu 20 de ani, când au creat noua cameră, cei doi ar fi făcut o altă alegere. "La prima noastră expoziţie cu noua cameră, cei de la Kodak au încercat să ne sperie cu lunga lor lisă de patente, oferindu-ne alternativa de a ne angaja la ei. 20 de ani mai târziu, Kodak e în faliment şi patru salariaţi de la Vision Research primesc premiul Academiei Americane de Film", îşi aminteşte pentru gândul Petru Pop.
Povestea celei mai performante camere digitale ultrarapide care reuşeşte să surprindă 16.000 de imagini pe secundă la rezoluţie HD a început în anii '80 cu o întâlnire. Cea dintre inginerul Alexandru Aciu şi Petru Pop, care lucrau împreună în anii '80 într-un institut de cercetare. Au început să colaboreze atunci când institutul a trebuit să creeze un software pentru maşinile de echilibrat şi s-au despărţit în 1990, când Alexandru Aciu a plecat în SUA.
După o scurtă perioadă în care a lucrat la un fastfood, Aciu a fost angajat de firma Vision Research, care producea camere rapide cu film şi care era