Produsele marilor marci alimentare au aceeasi compozitie si acelasi gust peste tot unde se comercializeaza? Nu. Si nici calitatea nu este acceasi, au constatat autorii unui studiu prezentat recent in Parlamentul European.
Ciocolata cu lapte Milka, Coca-Cola si cafelele Jacobs, Nescafe si Tchibo vandute in Austria, Bulgaria, Cehia, Germania, Polonia, Romania si Slovacia sunt aceleasi peste tot, din punct de vedere al gustului si al calitatii? Acest lucru a vrut sa-l afle Asociatia Slovaca a Consumatorilor, scrie Courrier International.
Dupa rezultatele studiului, ciocolata Milka este singura dintre aceste produse care isi pastreaza acelasi gust si aceeasi compozitie. La celelalte produse s-au constatat variatii semnificative, in functie de fiecare dintre tarile cuprinse in studiu.
Indulcitor mai ieftin pentru tarile sarace
In cazul bauturii Coca-Cola, rezultatele testelor au fost mai putin bune. Chiar daca siropul de baza este acelasi peste tot, in tarile mai sarace cum ar fi Bulgaria, Romania, Slovacia si Grecia se adauga un indulcitor mai ieftin.
Diferenta de gust dintre zaharul obisnuit si fructoza fabricata din amidonul de porumb, de doua ori mai ieftina, este aproape imperceptibila, spun autorii studiului. Problema reala este insa ca acest indulcitor face obiectul a numeroase controverse, acuzat fiind de provocarea obezitatii si cresterea riscului de diabet.
De asemenea, s-au remarcat variatii mari de calitate la condimentele Kotanyi (marca austriaca), in ceea ce priveste piperul si boiaua de ardei vandute in Bulgaria.
Comparativ cu plicurile de condimente distribuite in Germania, Austria si Polonia, cele distribuite in Bulgaria contineau mai putina capsaicina, substanta raspunzatoare de gustul iute al ardeiului, iar boabele de piper erau inferioare din punct de vedere calitativ. @