Nu mai puțin de 12 castele din zona Bordeaux au fost achiziționate în ultimele luni de investitori chinezi, conform Bloomberg. Alte 10 tranzacții sunt în curs de derulare. Pe lângă plusul de imagine, asiaticii caută profituri uriașe din exportul de vin franțuzesc către piețele emergente.
În majoritatea cazurilor, asiaticii care decid să investească într-un sector atât de exclusivist precum cel al vinurilor franceze cu tradiție nu își doresc decât să obțină profituri importante din exportul către piețele din statele emergente. Există însă și o importantă componentă de „blazon”. Nu orice chinez poate vinde în propria rețea de hoteluri din Asia vinuri purtând emblema Bordeaux.
Este cazul lui Peter V. Kwok, managerul holdingului USI Partners Ltd din Hong Kong, deținător al unui important lanț de hoteluri în China și Tibet. Acesta a achziționat recent Tour Saint-Christophe, un mic castel din zona Bordeaux înconjurat de o podgorie care se întinde pe nu mai puțin de 17 hectare. Conform Bloomberg, în ciuda evidentei dorințe de a epata, afaceristul nu a dorit să facă public prețul plătit francezilor de la Castel Group pentru impozanta proprietate însă, pentru comparație, un edificiu similar, dar cu numai o treime din dimensiunile podgoriei achiziționate de Kwok costă circa 3,5 milioane de euro.
Motivele unei asemenea investiții pot părea cel puțin ciudate dacă avem în vedere că, în ultimii ani, consumul de vin din Franța a scăzut simțitor. Numai că, exact acest „amănunt” a oferit chinezilor oportunitatea de a se înscrie în cursa declanșată cu zeci de ani în urmă de belgieni, germani, olandezi sau britanici. Multe afaceri mici ale unor francezi cu sânge mai mult sau mai puțin albastru au ajuns la fundul sacului forțându-i pe proprietari să vândă proprietățile la prețuri mult mai mici decât cele de catalog. Prin urmare, cei 12 investitori asiatici care, c