Transportatorii spun că petroliştii fac profit pe spinarea lor pentru că statul nu se implică
Preţul crescut al combustibilului va scumpi transportul, cu efecte propagate în întreaga economie
Oamenii de afaceri, dar şi Partidul Ecologist Român au cerut în mai multe rânduri supraimpozitarea profitului petroliştilor
Petroliştii "fac legea" pe piaţa carburanţilor din România, iar noi nu putem decât să asistăm neputincioşi cum ni se golesc buzunarele la pompă. Toate demersurile făcute de mediul de afaceri, şi chiar de cetăţeni, au rămas fără ecou de-a lungul timpului, pentru că statul nu vrea sau nu poate să se implice. Propuneri precum transparenţa modului de formare a preţului carburanţilor, suprataxarea profitului marilor companii, crearea unei pieţe cu adevărat competitive, libere, s-au dovedit a fi doar risipă de energie: statul român nu a luat nicio măsură pentru stoparea exploziei preţurilor la pompă.
Revolta mediului de afaceri pare să fi atins apogeul zilele trecute, când preţul celei mai scumpe benzine a ajuns la pompă la 6,5 lei pe litru, după ce, de-a lungul anului trecut, Petrom a majorat preţurile cu nu mai puţin de 25% şi le-a mai scumpit de încă patru ori, succesiv, în primele două luni ale anului în curs. Ca atare, oamenilor de afaceri nu le rămâne decât să caute soluţii pe termen scurt pentru a supravieţui...
Spre exemplu, transportatorii vor căuta să transfere creşterea preţurilor carburanţilor în tariful serviciului prestat, în timp ce oamenii de afaceri vor cere din nou suprataxarea profiturilor petroliştilor, sperând că astfel îi vor determina să înceteze cu majorările de preţ.
Trebuie subliniat că revendicările mediului de afaceri sunt cu atât mai pertinente cu cât România nu este o ţară care se bazează pe importurile de petrol, ci una care are propriile resurse energetice şi o industrie proprie de extragere