Comunităţile locale şi părinţii vor fi implicaţi activ în viaţa şcolilor, potrivit noii legi a Educaţiei. Lipsesc doar normele pentru a se trece la fapte. Sursa: CODRIN PRISECARU
Prevederile noii legi a Educaţiei acordă părinţilor şi autorităţilor locale o mai mare putere de implicare în viaţa şcolilor.
Acestea sunt conduse de un Consiliu de Administraţie alcătuit din: directorul şcolii, doi profesori, contabil, reprezentantul primarului, reprezentantul Consiliului Local şi al părinţilor.
Comunitatea locală primeşte un rol de decizie.
Cum se împarte puterea
Practic, o treime din ponderea voturilor o va avea administraţia locală, un reprezentant al primarului şi mai mulţi reprezentanţi ai Consiliului Local, o treime părinţii şi o treime grădiniţa sau şcoala, reprezentată de profesori şi membri ai administraţiei. În conformitate cu noua legislaţie, Consiliul de Administraţie (C.A.) practic conduce şcoala, directorul rămânând doar mem bru şi reprezentantul executivului în acesta. Acelaşi C.A. organizează concursul pentru director şi director adjunct.
Profesorii, mai puţini decât membrii din afara şcolii
Consiliile de Administraţie vor fi formate din şapte, nouă sau 13 membri, în funcţie de structura unităţii de învăţământ. În toate cazurile, numărul cadrelor didactice este mai mic decât cel al membrilor din exteriorul şcolii.
Pentru unităţile de învăţământ cu mulţi elevi, consiliul de administraţie este format din 13 membri: şase cadre didactice, un reprezentant al primarului, trei reprezentanţi ai consiliului local şi trei reprezentanţi ai părinţilor.
Şi în aceste cazuri, directorul este inclus în grupul de cadre didactice membre. Membrii CA se vor ocupa atât de managementul financiar al unităţilor, cât şi de organizarea concursurilor pentru ocuparea posturilor didactice.
Totodată, membrii consiliului de administra