Consiliul Local al municipiului Alba Iulia a decis, marţi, prelungirea contractului de salubrizare încheiat cu “Salprest”, până la atribuirea prin licitaţie publică acestui serviciu, în urma încheierii unui nou contract, dar nu cu mai mult de 1 an. În acest interval de timp, administraţia locală va trebui să finalizeze procedura de licitaţie, dar din păcate acest proces este întârziat în continuare de contestaţii.
Societatea comercială “Brantner Servicii Ecologice” SA Cluj-Napoca a formulat o cerere de anulare a procedurii de licitaţie, motivând că “răspunsurile autorităţii contractante la clarificările solicitate modifică substanţial condiţiile publicate în documentaţia de atribuire, făcând imposibilă aplicarea procedurii de atribuire pentru un contract cu obiect nedeterminabil, în condiţiile în care ofertanţii nu pot realiza nici măcar oferta financiară în sensul ofertării unor tarife, întrucât este imposibil de stabilit perioada de amortizare a investiţiilor. Contestatoarea menţionează că inexistenţa unei durate certe a contractului provoacă şi imposibilitatea determinării valorii totale estimate a contractului, ce reprezintă o condiţie imperativă impusă de lege pentru orice procedură de atribuire“.
Consiliul Naţional de soluţionare a constestaţiilor a decis în 22 februarie suspendarea procedurii de licitaţie electronică stabilită pentru luna martie. “În baza art. 275 alin. (1) din OUG nr. 34/2006, privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, cu modificările şi completările ulterioare, pentru considerentele evocate în motivare, admite cererea de suspendare a procedurii formulată în contestaţia depusă de SC Bratner Servicii Ecologice SA, în contradictoriu cu Municipiul Alba Iulia şi suspendă procedura până la soluţionarea pe fond a cauzei”, se arată