Divizia de private banking a BCR, cea mai mare bancă de pe piaţă, administra la sfârşitul anului trecut active de 941 milioane de euro pentru două mii de clienţi cu averi lichide care pornesc de la câteva sute de mii de euro.
Numărul clienţilor şi volumul activelor au crescut cu circa 30% pe parcursul lui 2011 după ce la începutul anului BCR şi-a relansat serviciul dedicat persoanelor fizice cu averi mari sub brandul Erste Private Banking şi a preluat modelul de business dezvoltat de banca-mamă în Austria.
Oficialii băncii estimează întreaga piaţă locală de private banking la circa 4 miliarde de euro şi susţin că BCR are o cotă de 25% pe acest segment. Conform unor calcule, piaţa de private banking generează venituri anuale de 20 mil. euro din comisioane.
Clienţii cu bani au însă un apetit la risc destul de scăzut, astfel că mai mult de jumătate din banii aduşi de clienţi la bancă au mers în depozite, iar restul în produse de investiţii. Oferta de investiţii include o gamă largă de la depozite, titluri de stat şi asigurări până la fonduri de investiţii, depozite structurate, acţiuni, produse structurate sau derivate.
"Scopul clienţilor de private banking este acela de a-şi proteja averea acumulată astfel încât să se poată dedica afacerilor lor curente. Aproape jumătate din active plasate în instrumente de investiţii înseamnă foarte mult", a declarat Răzvan Furtună, noul şef al departamentului de private banking.
Furtună a fost numit pe această poziţie după ce a coordonat anterior vânzările pentru clientela de retail în cadrul diviziei pieţe globale de capital din BCR. El a condus în trecut divizia de private banking a Millennium şi a lucrat pentru Bancpost şi Citibank. Furtună o înlocuieşte pe Gina Stancu, care ocupa această poziţie de aproape un an şi jumătate.
Clienţii de private banking sunt deserviţi prin intermediul a cinci lo