Producătorul sud-coreean Kia prezintă astăzi prima sa limuzină cu propulsie spate, un model care se inspiră fără jenă din ”școala germană”. Asemănarea cu BMW Seria 7 nu poate fi ignorată, după cum nici faptul că noul model asiatic are o prezență cel puțin la fel de impunătoare. Sursa: KIA
1 /.
Nici măcar primele schițe oficiale - care au apărut în urmă cu două săptămâni și care indicau o similitudine evidentă cu limbajul de design al unor mărci celebre - nu ne-a pregătit suficient pentru surpriza de astăzi.
Kia a publicat astăzi primele imagini cu noul său model-vârf de gamă, înaintea lansării oficiale pe piața sud-coreeană.
K9 (indicativul alocat proaspătului model) este întâiul autoturism Kia cu propulsie spate.
Ceea ce atrage însă atanția, dincolo de acest detaliu, în mod justificat, este profilul impunător al mașinii, inspirat, fără doar și poate, de ”școala germană” de design.
Un lucru normal, dacă avem în vedere faptul că omul care impune linia stilistică la Kia este neamțul Peter Schreyer, cel care, între altele, a desenat primului Audi TT.
Dacă asemănarea cu BMW Seria 7 nu poate fi ignorată, nici părerile care vor susține că noul model asiatic este o apariție mai distinsă decât celebra limuzină germană nu vor putea fi lesne combătute.
La acest moment, producătorul coreean nu a devoalat informații suplimentare despre vârful său de gamă.
Kia va comercializa K9 - probabil sub un alt nume - și pe alte piețe, inclusiv în Europa.