Mai mult de 20 dintre cele mai mari companii greceşti şi-au unit forţele într-o campanie de presă de sensibilizare a opiniei publice şi a politicienilor din străinătate, cerându-le acestora prin anunţuri publicate în paginile câtorva ziare europene importante "să dea Greciei o şansă" înainte ca mai multe parlamente europene să dezbată cel de-al doilea pachet de salvare a statului elen, scrie cotidianul grec Kathimerini.
Anunţurile, mari cât o pagină de ziar, sunt publicate în ediţia europeană a The Wall Street Journal, în Financial Times, International Herald Tribune, în ziare franceze, germane şi olandeze.
Germania şi Olanda se numără printre cei mai înverşunaţi propovăduitori ai austerităţii pentru Grecia.
Campania scoate în evidenţă măsurile dure de austeritate pe care Atena le-a acceptat în schimbul fondurilor de bailout şi eforturile depuse pentru implementarea de reforme structurale.
"Un nou set de măsuri a fost votat recent de parlamentul grec. Concentraţi pe reformele structurale, avem şansa de a crea o nouă Grecie. O Grecie modernă, productivă şi creativă, cu un viitor sustenabil în Europa", se menţionează în anunţul publicitar.
Companiile merg mai departe şi cer europenilor răbdare şi solidaritate.
"Suntem europeni cu un rol constructiv în Europa. Ne vom respecta angajamentele. Am făcut deja sacrificii şi suntem pregătiţi să facem mai mult. Partenerii europeni ne-au stat alături, dar avem nevoie în continuare de sprijin şi de spaţiu pentru a ieşi din cercul vicios. Şi merităm să ştim că avem şanse de reuşită".
Printre companiile implicate în campanie se numără Cosmote, Coca-Cola Hellenic, OTE telecoms, Aegean Airlines, Eurobank, Piraeus Bank, dar şi Asociaţia afacerilor din turismul grec.
După ce ministrul german de interne Hans-Peter Friedrich a declarat că liderii europeni ar trebui să ofere Greciei stimulente