Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor a suspendat în 22 februarie 2012 procedura de achiziţie demarată de Primăria Alba Iulia privind atribuirea, prin licitaţie deschisă, a contractului de concesionare a serviciului public de salubrizare, deszăpezire şi întreţinere spaţii verzi în oraş. Decizia a fost luată în urma contestaţiei depuse de firma Brantner Servicii Ecologice SA Cluj-Napoca.
Prin urmare, Consiliul local a decis marţi, 28 februarie, să prelungească contractul existent în prezent cu societatea Salprest SRL Alba Iulia. Hotărârea de prelungire a fost luată, iniţial, în noiembrie 2011, consilierii votând marţi doar perioada maximă de 1 an a valabilităţii acestuia.
Prin urmare, prelungirea contractului este valabilă până în luna noiembrie 2012, până când se speră că va fi încheiat noul contract de salubrizare a oraşului. Hotărârea a fost luat cu votul majorităţii consilierilor PDL. Aleşii din PSD şi PNL au votat împotrivă, speriaţi de faptul că ar putea fi chemaţi din nou la DNA pentru declaraţii aşa cum s-a întâmplat în cazul hotărârii de prelungire a contractului cu Societatea de Transport Public Alba Iulia.
Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) a suspendat licitaţia electronică care urma să se finalizeze în 7 martie 2012, până la soluţionarea pe fond a cererii de anulare a procedurii depuse de firma din Cluj.
„Contestatoarea consideră că răspunsurile autorităţii contractante la clarificările solicitate modifică substanţial condiţiile publicate în documentaţia de atribuire şi făcând imposibilă aplicarea procedurii de atribuire pentru un contract cu obiect nedeterminabil, în condiţiile în care ofertanţii nu pot realiza nici măcar oferta financiară în sensul ofertării unor tarife, întrucât este imposibil de stabilit perioada de amortizare a investiţiilor. Contestatoarea menţionează că inexistenţa une