Companiile au avut in 2011 un reviriment si au reinceput sa-si schimbe flotele de masini, dupa ce au amanat aceasta decizie in anii de criza, a declarat Daniel Ivan, directorul executiv al societatii de leasing operational si management de flote Fleet Management Services (FMS).
El a precizat ca in primii doi ani de criza, mai ales in 2009, s-a vazut o reasezare a parcurilor auto, care au scazut in medie cu 25%, dupa ce companiile s-au concentrat pe reduceri de costuri.
Ivan a spus ca daca in 2009-2010 contractele de leasing operational s-au prelungit, de exemplu de la 3 ani la 4 ani, in 2011 companiile din Romania au revenit la achizitii si schimbari de flote.
"Acest lucru s-a vazut la nivelul intregii piete. 2011 a fost cel mai fructuos an din punct de vedere al leasingului operational. Am livrat cele mai multe masini", a subliniat Daniel Ivan.
Astfel, piata de leasing operational nu a fost afectata de reducerea celei auto.
Anul trecut, vanzarile totale de autovehicule au scazut cu 7,4%, la 110.668 unitati, iar livrarile de autoturisme s-au redus cu 11%, la 94.624 unitati.
Cele mai cautate masini
La finele lui 2011, FMS administra o flota de circa 2.400 de masini, in crestere fata de 2011, cand avea 1.900 de masini. Anul trecut, compania a livrat 200 de masini in leasing operational. Flota este compusa din autoturisme (80%) si autoutilitare (20%).
Astfel, o treime din flota este reprezentata de masini Skoda, urmate de Dacia, Renault, Ford, Opel, Volkswagen, Peugeot, Mercedes.
Daniel Ivan a mentionat ca clientii pun accent pe cost, insa au existat si cerinte pentru masini mai scumpe.
Conform acestuia, in 2011, numarul clientilor FMS a urcat la 83, de la 67. Cel mai mare client al companiei este A&D Pharma, cu o flota de 700 de masini.
Clientii F