Joi, 8 martie 2012, la Brașov se vor desfășura calificările pentru Campionatul Mondial de Avioane de Hârtie – Red Bull Paper Wings 2012. Câteva ponturi pentru cei interesați să ia parte la concurs:
1. Centrul de greutate dictează direcția în care va zbura avionul. Așadar, asigură-te că acesta este cât mai în față, împăturind hârtia la vârf.
2. Aripile trebuie să fie plate și subțiri. Necesitatea unui profil de aripă este încă disputată printre experți, dar majoritatea înclină împotrivă. Trebuie evitată orice neregularitate a aripii.
3. Împăturind partea din capăt a aripilor, poți influența direcția de zbor a avionului. Pentru un efect și mai puternic, adaugă eleroane.
4. Forma de „Y” a aripilor este decisivă pentru stabilitate. Avioanele care nu au această formă tind să se rotească în jurul axului longitudinal și să se prăbușească.
5. În multe competiții, hârtia standard folosită este A4, adică 80g/m2. Cu toate că o hârtie mai ușoară nu intră în discuție, pentru zboruri extreme unii experți preferă o greutate mai mare: deținătorul recordului mondial, Ken Blackburn, consideră că o greutate de 96 g/m2 este perfectă pentru zboruri lungi.
6. Este recomandat constructorilor de avioane să consulte și să observe foarte atent numeroasele indicații disponibile pe internet.
Mai multe despre calificările din România și despre întregul Campionat Mondial de Avioane de Hârtie – Red Bull Paper Wings 2012 găsiți aici și aici. (foto: red bull românia)
Joi, 8 martie 2012, la Brașov se vor desfășura calificările pentru Campionatul Mondial de Avioane de Hârtie – Red Bull Paper Wings 2012. Câteva ponturi pentru cei interesați să ia parte la concurs:
1. Centrul de greutate dictează direcția în care va zbura avionul. Așadar, asigură-te că acesta este cât mai în față, împăturind hârtia la vârf.
2. Aripile trebuie să fie plate ș