În Japonia s-a dezvoltat în ultimii ani un trend vestimentar care şochează prin originalitate, şi care nu are nimic de-a face cu normele stabilite de designerii internaţionali.
Reprezentanţii acestui stil impresionează, amestecă, asociază, şochează. Se numeşte Harajuku – un trend care şi-a însuşit denumirea de la cartierul cu acelaşi nume, situat în oraşul Tokyo.
De fapt, un cartier de shopping, unde adolescenţii (mai ales adolescentele, supranumite “Harajuku Girls") se adună în special duminicile, ca într-un cuibuşor al nebuniilor vestimentare, afişând creaţii proprii.
Interesant este faptul că din această nebunie se inspiră atât casele japoneze de modă, cât şi casele de modă occidentale, care îşi trimit “spionii" aici pentru a se inspira.
Un sport extrem
Creativitate, teatral, machiaj negru, drăgălăşenie, look-uri botezate Gothic Lolita, Cosplay sau Decora, combinaţii vestimentare pornind de la şosete asortate la fuste din voal şi tricouri, până la ţinute mai complexe, haotice, clasate drept cyber-fashion. Harajuku este promovat pe tărâm japonez şi prin intermediul unor publicaţii de gen (Kera, Tune, Gothic & Lolita Bible, Fruits), dar şi peste graniţe (stilul cântăreţei Gwen Stefani).
Culoarea părului, până şi variaţia lentilelor de contact, atitudinea, grupurile cu care se identifică pasionaţii Harajuku alcătuiesc standardele acestei mode japoneze. Presa britanică spune că, de fapt, acest stil este precum…un sport extrem, deoarece însumează mai multe aspecte duse la maxim şi suprarealiste.
Analiştii notează că Harajuku poate fi interpretat ca protest faţă de stricteţea japoneză, "ca un manifest contra sistemului". Japonia are reguli sociale foarte stricte, elevii trebuie să poarte pantofi speciali la şcoală, cele mai multe şcoli au uniforme obligatorii, plus respectul faţă de seniori-se fac plecăciuni la începutul şi sfârşitul