In Romania, pretul carburantilor se apropie vertiginos de pragul psihologic de 1,5 euro/litru, in trend cu restul Uniunii Europene. De altfel, raportat la nivel global, europenii platesc cel mai mult pentru un litru de benzina sau motorina. Exista insa si tari in care costul carburantilor este mult mai mic decat cel al apei.
Un pret de un euro pe litru ar putea parea ideal in contextul actual, iar un cost de 75 de centi, atat cat platesc americanii si rusii in prezent pentru un litru de benzina, este de-a dreptul de vis. Totusi, exista soferi si mai fericiti, inclusiv in Europa. De exemplu, in Belarus, benzina costa doar echivalentul a 62 de eurocenti.
In statele binecuvantate cu rezerve uriase de petrol, care dicteaza cotatia petrolului la nivel global, pretul carburantilor ajunge insa la niveluri ridicol de mici. Cu tot razboiul de care au avut parte in ultimii ani, irakienii platesc undeva in jurul a 60 de eurocenti (echivalentul a 2,6 lei) pentru un litru de benzina. In Kazakhstan, actuala patrie-mama a Rompetrol, benzina costa aproximativ 56 de eurocenti (2,42 lei)/litru. Citeşte mai departe...
In Romania, pretul carburantilor se apropie vertiginos de pragul psihologic de 1,5 euro/litru, in trend cu restul Uniunii Europene. De altfel, raportat la nivel global, europenii platesc cel mai mult pentru un litru de benzina sau motorina. Exista insa si tari in care costul carburantilor este mult mai mic decat cel al apei.
Un pret de un euro pe litru ar putea parea ideal in contextul actual, iar un cost de 75 de centi, atat cat platesc americanii si rusii in prezent pentru un litru de benzina, este de-a dreptul de vis. Totusi, exista soferi si mai fericiti, inclusiv in Europa. De exemplu, in Belarus, benzina costa doar echivalentul a 62 de eurocenti.
In statele binecuvantate cu rezerve uriase de petrol, care dicteaza cotatia p