Studiourile de filme investesc multe milioane în campanii care să asigure câştigarea statuetelor aurii – nu doar pentru sporirea prestigiului, ci şi pentru că vânzările de bilete cresc spectaculos pentru filmele premiate. Creşterea încasărilor înregistrate la casele de bilete după decernarea premiilor, pentru filmele premiate, a fost de circa 22% în intervalul 2006-2010.
Multe filme sunt lansate într-o perioadă cât mai apropiată de nominalizările la Oscar, astfel încât studiourile să profite cât mai mult de creşterea vânzărilor de bilete înregistrată ca urmare a unor eventuale premieri. CNBC a realizat un top al filmelor ale căror vânzări au crescut spectaculos după festivitatea de decernare a Oscarurilor.
Potrivit statisticilor CNBC, cea mai mare creştere a vânzărilor după câştigarea premiilor Oscar a înregistrat-o The Last Emperor (1987). Filmul a câştigat Oscaruri pentru toate cele nouă nominalizări, iar vânzările au crescut cu 42,3%.
Vezi topul filmelor cu cele mai mari creşteri ale încasărilor din vânzări de bilete, după primirea Oscarului pentru „cel mai bun film al anului”, pe Forbes.ro
Ultimul dintre cele 10 locuri ale clasamentului CNBC este deţinut de filmul Platoon (1986). Încasările la casele de bilete au crescut după primirea Oscarului pentru cel mai bun film cu 24,9%. Platoon a fost difuzat mai întâi pentru un public limitat, iar apoi a fost lansat în cinematografe în 6 februarie 1987, cu patru zile înainte de nominalizările la Oscar.