Vânzările furnizorilor de alimentaţie publică ai hotelurilor din staţiunile montane au scăzut cu 40-50% în februarie din cauza reducerii gradului de ocupare, spune preşedintele Asociația Națioanală a Agențiilor de Turism Corina Martin, care se declară surprinsă de week-end-urile aglomerate la munte anunţate de Ministerul Turismului (MT) în ultima perioadă.
“Datorită prelungirii vacanţei de iarnă în ianuarie, gradul de ocupare al hotelurilor de la munte în prima lună din acest an a fost de aproximativ 70%. Din păcate, circulaţia din staţiunile de la munte a scăzut spectaculos în februarie, până la 40-45%”, a spus Corina Martin.
Cu toate acestea, MT a anunţat azi că week-end-ul trecut a fost din nou aglomeraţie la munte, cu aproximativ 185.000 de accesări la punctele de transport pe cablu (telecabine, telegondole, telescaune, teleschiuri etc.) şi peste 50.000 de maşini înregistrate în principalele staţiuni şi localităţi turistice montane.
“Din semnalele pe care le avem din sondajele făcute la nivelul hotelierilor şi furnizorilor de alimente numărul de turişti înregistraţi în staţiuni a scăzut la jumătate în luna februarie faţă de ianuarie. Furnizorii de alimente ai hotelurilor de la munte se plâng că le-au scăzut vânzările cu 40-50% în luna februarie faţă de ianuarie şi la jumătate faţă de februarie anul trecut”, a spus Corina Martin.
Potrivit reprezentanţilor agenţiilor de turism şi ai hotelierilor, numărul de turişti din staţiunile de la munte au scăzut în februarie din cauza drumurilor blocate de viscol şi zăpezi abundente în prima jumătate a lunii.
Clasamentul celor mai aglomerate staţiuni şi localităţi în week-end-ul trecut este condus, potrivit datelor MT, de Poiana Braşov (aproape 70.000 de accesări la punctele de transport pe cablu şi în jur de 40.000 de maşini înregistrate), Predeal (aproximativ 30.600 de accesări şi 2.400 de maşi