Jocul piramidal creat de Serghei Mavrodi creşte văzând cu ochii. Afaceriştii şi-au deschis un sediu la Chișinău şi au reclamă la TV. Reprezentanţii Agenţiei Antimonopol susţin că vor sesiza Consiliul Coordonator al Audiovizualului. La rândul lor, membrii CCA spun că, atâta timp cât n-a fost interzis, spotul poate rula.
Sediul MMM-2011 de pe strada Ismail încă miroase a var, iar în oficiu sunt trei birouri şi doi tineri care răspund la telefon. Fiecare client este un potenţial investitor în piramida creată de Serghei Mavrodi, iar angajaţii care oferă consultanţă spun că totul este legal, însă pe propriul risc.
„Vă asigur că profitul este real. Eu nu lucrez în altă parte, îmi câştig banii doar din această afacere", ne convinge Vladimir Chirilciuc, consultant la MMM-2011. „Suntem deja 15.000 de moldoveni. Puteţi începe de la o sumă foarte mică, de exemplu, să depuneţi un dolar, iar peste trei luni să ridicaţi trei", mai spune tânărul, oferindu-ne un pliant care descrie „sistemul de finanţare social, ce oferă oportunitatea de a deveni independent financiar".
Mesajele din interior promit o viaţă mai bună. „Doriţi să-i oferiţi copilului dumneavoastră cea mai bună educaţie? Studiile sunt scumpe. Investiţi 500 de dolari şi în 12 luni veţi obţine 203.200 de dolari, bani destui pentru cea mai prestigioasă educaţie la Oxford", citim în broşură.
RECLAMĂ DE MII DE EURO
Publicitatea care promite venituri uşoare a apărut şi la cel mai scump post privat de televiziune cu acoperire naţională. Spotul video are 29 de secunde şi este difuzat de câteva ori pe zi, inclusiv în prime time, când un minut de reclamă ar putea costa şi 1.200 de euro. Reprezentanţii Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Concurenţei (ANPC) suţin că de data aceasta, cazul nu este de competenţa lor. „În ceea ce priveşte MMM-ul, publicitatea de pe troleibuze a fost retrasă deja. În următoa