Românii preferă în proporţie de 45% service-urile de marcă, în timp ce pentru 28% din români primează preţul oferit de service-urile independente. Restul îşi repară singuri maşina.
Potrivit unui studiu realizat de Auto.ro şi compania de cercetare de piaţă Daedalus Millward Brown, românii care apelează la un service de marcă apreciază amabilitatea personalului, respectarea termenului promis şi calitatea lucrării efectuate. În schimb, cei care apelează la un service independent sunt mai mulţumiţi de preţul lucrării. Mai mult de un sfert (27%) dintre români îşi repară singuri maşina.
Cu ce probleme venim în service
În topul preferinţelor românilor privind nivelul de satisfacţie faţă de service se află marca Nissan cu cel mai mare număr de respondenţi foarte mulţumiţi, respectiv 49,7%, urmată de Skoda, cu 48,6% şi Chevrolet, cu 48,4%.Cele mai frecvente probleme auto întâlnite în ultimul an au fost cele mecanice în proporţie de 30% şi 25% probleme cu uzura altor componente. Un procentaj semnificativ de 35% susţin că nu au avut nicio problemă cu autoturismul personal în ultimele 12 luni.
Conform analizei furnizate de AutoIndex privind evoluţia preţurilor înregistrate la începutul acestui an pentru mărcile aflate în topul satisfacţiei faţă de service, Chevrolet a înregistrat o scădere de 11,34%, Skoda cu 8,63% şi KIA cu 5,62%. Mărcile care au înregistrat cele mai mari creşteri de preţ sunt Audi, care a înregistrat o creştere de 9,81%, şi BMW, o creştere de 5,43%.
Nu se complică prea mult pentru asigurări
Din studiul citat mai reiese că românii încheie poliţa RCA direct în punctele de lucru ale asigurătorilor sau prin agenţiile de brokeraj. „Se observă o creştere faţă de anul precedent a celor care cumpără online, procentul ajungând la 10% din piaţă, în 2011, dar încrederea în tranzacţiile online este încă scăzută,