Bugetul de marketing este primul redus pe timp de criza. Unii taie, altii il scot cu totul din lista de cheltuieli, dar altii pompeaza si mai multi bani decat de obicei in acest sector. Producatorii de bere sunt poate cei mai "agresivi" din acest punct de vedere.
Cifra de afaceri a Heineken Romania a crescut anul trecut cu circa 11,5% fata de 2010, la peste 1 miliard de lei, in timp ce volumul de bere vandut a urcat cu 7,5%, au anuntat miercuri oficialii companiei, care au explicat rezultatele prin investitiile mari in marketing.
Acestia au evitat sa aleaga solutia mai simpla, dar riscanta, a cresterii preturilor: "Pentru ca e o piata atat de competitiva, nu putem creste preturile la bere, pur si simplu, pentru ca am ramane in urma", a declarat miercuri Andrew Quayle, chief financial officer Heineken Romania
Compania a avut cheltuieli record in 2011 din punctul de vedere al bugetului de marketing.
"Bugetul de marketing este ultimul de unde taiem. Ar trebui sa o ducem foarte greu, ca sa incepem sa reducem de acolo", a spus Quayle.
In cei 5 ani de cand acesta conduce finantele Heineken in Romania, bugetul de marketing s-a dublat. Acesta este momentan direct proportional cu veniturile nete.
O strategie de marketing foarte importanta, care a dus la cresterile afacerii in 2011 a fost acordarea a 2 treimi din buget zonei de trade marketing. Astfel, compania s-a concentrat pe "cucerirea" cat mai multor localuri bine pozitionate, care sa ii poarte "insemnele" si sa vanda exclusiv brandurile Heineken, drept pentru care s-au redus reclamele si s-au inmultit numarul umbrelelor si meselor branduite.
In acest an insa compania va aloca o suma egala intre publicitate si trade marketing, pentru ca "interesul consumatorilor trebuie starnit in continuare".
Orientarea spre trade-marketing din ult