Editia de anul acesta a Mobile World Congress a fost destul de saraca in lansari de noi produse, cel putin comparativ cu anii precedenti, dar a fost interesanta prin tendintele care au toate sansele sa se manifeste tot anul acesta. De la implementarea de retele 4G LTE la incercarea de impunere a producatorilor chinezi pe piata europeana in alte segmente decat cel de jos, MWC 2012 a fost o radiografie destul de completa a pietei de telecom din acest moment.
Asia pe primul loc. Cel mai evident aspect la editia de anul acesta a congresului de la Barcelona a fost proeminenta producatorilor asiatici. Coreea si Japonia, prin Samung, LG si Sony erau deja cunoscute si de la editiile precedente, dar anul acesta s-a remarcat mai ales prin prezenta extrem de puternica a brandurilor chinezesti Huawei si ZTE, care au investit, cel mai probabil, sume enorme in promovare in cadrul evenimentului. In total, Huawei, ZTE si Samsung au dominat materialele promotionale si spatiile publicitare de la salon, iar provocarea pusa de nou-venitii chinezi era pe buzele tuturor. Dincolo de steaguri si reclame, Huawei a lansat ceea ce ei au numit “cel mai puternic smartphone din lume”, un telefon construit integral in-house, cu procesor quad-core si display HD, o realizare destul de importanta pentru un producator practic lipsit de experienta in segmentul de varf. Puteti vedea mai jos o scurta prezentare video a modelului Huawei Ascend D (o prezentare mai detaliata va urma pe parcursul zilei de astazi). Nota: in niciunul dintre teste nu a functionat conexiunea la internet, din cauza supra-incarcarii retelelor WiFi de la congres.
Daca publicitatea agresiva si afirmatiile hiperbolice nu erau suficiente, chinezii de la Huawei au instalat in cadrul salonului o statuie a unui pegas, construita integral din telefoane mobile. Tot din Asia putem remarca intrarea pe piata