France Telecom, cea mai mare companie de telefonie din Franţa, caută să consolideze cooperarea între diviziile sale din Africa şi Orientul Mijlociu pentru a-şi îmbunătăţi reţelele şi pentru a-şi promova brandul Orange, în urma achiziţiilor din Maroc, Irak şi Congo.
În prezent France Telecom operează în 20 de ţări din Africa şi Orientul Mijlociu.
"Dacă avem divizii pretutindeni într-o anumită zonă, atunci putem lansa acelaşi pachet de telefonie, probabil cu aceleaşi preţuri, în ţările din acea regiune. Putem face economii prin reducerea costurilor", a explicat Elie Girard, şef de strategie şi dezvoltare la France Telecom, într-un interviu acordat la Congresul mondial al telefoniei mobile, care a început luni în Barcelona.
Compania franceză ia în considerare achiziţii mai puţin importante în regiuni cum ar fi Africa de Vest, unde este mai puţin dezvoltată piaţa de telecomunicaţii.
Compania franceză are ca obiectiv dublarea veniturilor pe pieţele emergente între 2010 şi 2015, prin majorarea participaţiilor deţinute la diviziile sale din Maroc, Tunisia şi Irak, unde deţine participaţii minoritare alături de partenerii locali.
France Telecom, proprietarul Orange, a anunţat că în 2011 vânzările sale au scăzut cu 1,6% până la 45,27 miliarde euro, iar profitul net a scăzut cu 20% până la 3,89 miliarde de euro, sub estimările analiştilor. În consecinţă, France Telecom nu va mai răscumpăra acţiuni în 2012 iar dividendele vor fi stabilite în funcţie de fluxul de numerar, o abordare mai conservatoare având în vedere incertitudinile macroeconomice. Grupul a precizat că dividendele pentru exerciţiile fiscale 2012 şi 2013 ar urma să fie între 40% şi 45% din fluxul de numerar operaţional, în timp ce pentru 2011 grupul va recomanda plata unor dividende de 1,40 euro pe acţiune.
France Telecom a anunţat în 16 febr