ING Bank România a lansat azi o nouă modalitate de plată a facturilor la utilităţi: serviciul ING Fast Pay, disponibil prin intermediul noii versiuni Home’Bank pentru smartphone-uri. De asemenea, clienţii pot vizualiza ultimele tranzacţii din portofoliu, pot urmări cursul de schimb şi pot încheia tranzacţii pe curs.
Fast Pay este primul serviciul din România care permite utilizatorilor să plătească facturile la utilităţi folosindu-se doar de un smartphone cu cameră foto. Cu ajutorul acestei facilităţi, clienţii ING îşi pot plăti factura în doi paşi simpli: 1.Scanează factura cu ajutorul camerei foto; 2.Confirmă tranzacţia
În urma scanării codului de bare, datele de plaltă vor fi încarcate automat, fără a mai fi necesară completarea acestora de către client.
Inovaţia celor de la ING a pornit de la faptul că, potrivit studiilor, telefoanele inteligente vor schimba radical comportamentul de plată al consumatorilor.
Citând o statistică a ANCOM, în România există 23,6 milioane de telefoane mobile active, adică mai mult de un telefon pe utilizator, din care 2,5 milioane sunt smartphone-uri, au spus reprezentanţii ING. Totuşi, România pare o ţară care are mult de recuperat pe segmentul telefoanelor inteligente şi pe acest lucru au mizat şi cei de la ING. Astfel, la nivel mondial se estimează a fi 4,6-4,8 miliarde de telefoane mobile active, iar anul trecut 46% din telefoanele mobile vândute au fost smartphone-uri, numărul acestora fiind în creştere impresionantă, cu 67% faţă de nivelul din 2010.
„În următorii ani vom asista la o schimbare a comportamentului utilizatorilor, iar telefoanele inteligente vor face ca această schimbare să fie radicală. Conform unui studiu al KPMG, plăţile mobile vor deveni un produs de masă în câţiva ani. Având în vedere această schimbare de comportament, noi am venit cu două produse prin care clienţii să interac