Twitter a anunţat că scoate la vânzare arhive întregi de mesaje şi le pune la dispoziţia companiilor de marketing online. Deşi a intrat astfel în pragul unui nou scandal despre dreptul la intimitate al utilizatorilor reţelei de microblogging, Twitter a încheiat deja un contract cu Datasift. Astfel, compania va avea acces la tweet-urile tuturor utilizatorilor – postate în ultimele 24 de luni –, notează Daily Mail.
În mod normal, nu poţi accesa în arhiva Twitter mesaje mai vechi de câteva zile. Aşa că oferta companiei a atras mai bine de 1.000 de companii, care s-au arătat interesate să acceseze arhivele şi să se folosească de astfel de date pentru a construi campanii viabile.
Această mişcare este un exemplu al modului în care reţelele de socializare au de câştigat în urma a ceea ce utilizatorii lor postează gratuit pe site-urile lor. "Lucrul ăsta îi va surprinde pe mulţi. Twitter a găsit o nouă formă de a scoate bani din serviciile pe care le oferă, devenind partenerul unei firme care va face simple cercetări de piaţă, firmă care se va bucura de analiza unei pieţe largi dintr-o arhivă de doi ani. Credeţi că postările mai vechi dispar sau sunt ascunse undeva pe site-ul Twitter şi pare imposibil ca cineva să le mai acceseze? Cred că e cazul să vă îndoiţi”, explică Graham Cluley de la firma de securitate online – Sophos.
„Companiile de marketing nu se vor opri din nimic când vine vorba de accesat şi analizat date. Această mutare a Twitter arată cum toate mesajele tweet devin marfă primă şi vor aduce bani companiei, exact după modelul Facebook-ului”, a adăugat Justin Basini, CEO al unei companii ce apără dreptul la intimitate pe Internet – Allow.
Twitter a anunţat că scoate la vânzare arhive întregi de mesaje şi le pune la dispoziţia companiilor de marketing online. Deşi a intrat astfel în pragul unui nou scandal despre dreptul la intim