Noua politică de confidenţialitate a Google încalcă regulile de protecţie a datelor din UE, susţin reprezentanţii Comisiei de informatică şi libertate (CNIL) din Franţa, cu doar două zile înainte ca politica gigantului IT să intre în vigoare, scrie Yahoo.
Noua strategie a Google presupune logarea pe motorul de căutare, pe serviciul Gmail şi pe site-ul YouTube folosind un singur cont, scrie Yahoo. Gurile rele spun că, astfel, Google va putea realiza mai uşor "portretul-robot" al unei persoane, în funcţie de căutările şi interesele acesteia, şi va vinde informaţiile către publicitari. "Publicitatea este principala sursă de venit a Google ", precizează sursa.
Autorităţile de protecţie a datelor din UE au cerut CNIL să analizeze noua politică a Google, iar rezultatul nu este unul îmbucurător. Din acest motiv, CNIL a decis să trimită o scrisoare fondatorului Google, Larry Page.
"Analiza noastră preliminară arată că noua politică a Google nu îndeplineşte cerinţele Directivei europene de protecţie a datelor", se arată în scrisoarea celor de la CNIL.
Reprezentanţii Comisiei spun că explicaţiile oferite de Google în ceea ce priveşte modul în care vor folosi datele utilizatorilor sunt "vagi şi prea dificil de înţeles", chiar şi pentru experţii în securitate online.
Google are o cotă de piaţă de 90% în UE
Argumentul Google, referitor la unificarea conturilor, este că utilizatorii vor găsi rezultate mai relevante pe motorul de căutare şi vor putea face mai uşor trecerea între diverse site-uri, cum ar fi google.com, YouTube sau Gmail.
"În ultima lună, le-am spus de mai multe ori celor de la CNIL că ne putem întâlni când vor ei, pentru a le răspunde la orice nelămurire. Oferta rămâne deschisă", a spus Peter Fleischer, consilierul Google pe probleme de securitate. "Vrem să le oferim utilizatorilor o experienţă fără cusur pe toate serv