Cifra de afaceri a producatorului de bere Heineken Romania a crecut anul trecut cu circa 11,5% fata de 2010, la peste 1 miliard de lei, in timp ce volumul de bere vandut a crescut cu 7,5%, au anuntat miercuri oficialii companiei.
Reprezentantii Heineken Romania explica succesul in afacerile de anul trecut prin investitiile foarte mari in marketing.
Dintre marcile aflate in portofoliul Heineken, Bucegi a inregistrat cea mai mare crestere ca volum, depasind anul trecut 2 milioane de hectolitri vanduti.
Pe timpul verii, PET-ul Bucegi de 2,5 litri a reprezentat 30% din volumul total de bere vandut de producator pe piata locala, potrivit lui Andrew Quayle, chief financial officer Heineken Romania.
De asemenea, Ciuc Premium a inregistrat o crestere de doua cifre la nivel de volum, iar Heineken a inregistrat o crestere de doar o cifra.
Ca pondere din vanzari, berea la PET reprezinta peste 50% din volumele companiei, in timp ce berea la sticla detine circa o treime, restul fiind acoperit din doze si vanzarile la draft.
Draftul nu este un business important pe piata din Romania a Heineken. Este prezent, dar nu creste, nefiind o zona in care oficialii companiei sunt dispusi sa investeasca.
La nivel global, brandul Heineken a inregistrat o crestere a volumului peste cea a segmentului premium international, inregistrand 27,4 milioane de hectolitri vanduti in 2011.
Anul trecut producatorul de bere si-a diversificat portofoliul de branduri cu inca 6 produse, pe care a inceput sa le importe si sa le vanda pe piata locala: Desperados, Amstel , Birra Moretti, Krusovice, Foster's, Strongbo si Sol. De asemenea, in 2011 compania a introdus pe piata berea fara alcool Golden Brau, pe segmentul mainstream.
Seful Heineken estimeaza o cota de piata de 32-33%, spunand ca a redevenit principalul