Deşi Google anunţă că reţeaua de socializare dezvoltată de compania americană a devenit "un competitor robust" pentru Facebook, firmele de cercetare în domeniu susţin tocmai contrariul, relatează Wall Street Journal.
Directorul executiv de la Google Inc. a anunţat că Google+ a devenit un competitor robust al reţelelor de socializare, după ce a atins 90 de milioane de utilizatori. Însă acest număr ascunde ceea ce se întâmplă de fapt la Google+, comentează publicaţia Wall Street Journal.
Astfel, în comparaţie cu rivalul său, Facebook, site-ul de socializare de la Google pare pustiu. Firma de cercetare comScore arată că utilizatorii se înregistrează pe Google+, dar, după activare, nu mai au activitate. Acelaşi studiu arată că utilizatorii de calculator petrec 3 minute pe lună pe Google+, faţă de cele 7 ore petrecute pe Facebook. ComScore nu a luat în calcul şi date legate de utilizare de pe dispozitive mobile.
La lansarea din iunie anul trecut, Google+ pornea ca un potenţial rival pentru Facebook, unde oamenii să împartă poze, fişiere video, articole şi comentarii cu prietenii din diferite grupuri.Chiar dacă Google+ are multe caracteristici unice, precum conferinţe video cu până la 10 prieteni, ele nu sunt de ajuns pentru a-i face pe oameni să renunţe la Facebook.
"Nimeni nu are nevoie de o nouă reţea de socializare acum", susţine Brian Solis, analist pentru o firmă de cercetare social-media. Chiar dacă Facebook are 845 de milioane de utilizatori activi pe lună, reprezentanţii Google+ au repetat în multe rânduri ca firma are un plan pe termen lung. Pentru mai mult succes, s-au introdus aplicaţii asemănătoare cu cele de pe Facebook.
Într-un interviu, vice-preşedintele Departamentului de producţie de la Google, Bradley Horowitz, a declarat că Google+ se comportă ca un auxiliar pentru serviciul tradiţional Google, cum sunt şi Youtube sau Gmail