Previziunile grupului Vivendi, cel mai mare grup de telecom si divertisment din Europa, arata ca acesta nu asteapta o crestere a profitului pana in anul 2014, ceea ce a dus la o scadere a actiunilor cu 7%, informeaza BBC.
Vivendi asteapta sa se confrunte cu o competitie puternica pe pietele din Franta si Maroc si spune ca eforturile depuse pentru a se adapta la acest nou context vor spori presiunea pe veniturile din 2012 si 2013.
Aceasta presiune a fost deja resimtita: profiturile grupului din cel de-al patrulea trimestru al anului 2011 au scazut cu 10,5%, ajungand la 433 milioane de euro. Cu toate acestea, profitul net ajustat pe 2011 a avansat cu 9,4%, la aproape 3 miliarde de euro, ajutat de GVT, subsidiara Vivendi din Brazilia, care a inregistrat o crestere a veniturilor cu 40%, si de vanzarile subsidiarei Activision Blizzard, care au crescut cu 3%. De asemenea, profitul anual a fost ridicat si de achizitia companiei franceze de telefonie mobila SFR, in luna iunie.
In cel de-al patrulea trimestru al anului veniturile au scazut cu 2,8 procente, iar la nivelul intregului an 2011 acestea au scazut cu 0,2%, la 28,8 miliarde de euro.
Compania isi reduce anul acesta dividendele acordate, spunand ca planuieste sa isi plateasca investitorii cu un euro pe actiune in cash, la care se adauga inca o actiune la 30 de actiuni detinute. In anul predecent, investitorii au primit 1,4 euro pe actiune. Previziunile grupului Vivendi, cel mai mare grup de telecom si divertisment din Europa, arata ca acesta nu asteapta o crestere a profitului pana in anul 2014, ceea ce a dus la o scadere a actiunilor cu 7%, informeaza BBC.
Vivendi asteapta sa se confrunte cu o competitie puternica pe pietele din Franta si Maroc si spune ca eforturile depuse pentru a se adapta la acest nou context vor spori presiunea pe veniturile din 2012 si 2013.