Luna martie le este dedicată francofonilor : ca în fiecare an, Sărbătoarea Francofoniei, chiar dacă e aniversată în data de 20 martie, va aduce zilnic până la sfârşitul lunii zeci de evenimente culturale şi educative, care vor ilustra principiul pe care a fost clădită Organizaţia Internaţională a Francofoniei : promovarea limbii franceze şi a valorilor ei, de la diversitatea culturală, la drepturile omului.
2012 este un an special pentru că marchează nu doar cea de-a 42-a aniversare a Organizaţiei Internaţionale a Francofoniei, dar şi înfiinţarea Grupului GADIF, Grupul Ambasadelor, Delegaţiilor şi Institutelor Francofone din România. Pentru a marca primul an de existenţă, cu ocazia serii aniversare a francofoniei din 20 martie GADIF a pregătit împreună cu ministerul de externe şi ministerul culturii o serie de momente speciale la Muzeul Naţional de Artă din Bucureşti.
Poate cel mai special : acordarea unor premii pentru promovarea francofoniei. Este vorba de trei distincţii : pentru întreaga activitate în slujba limbii şi culturii franceze, pentru mass media şi pentru o personalitate din lumea afacerilor. Şi, tot pentru afaceri, în 21 martie Camera Franceză de Comerţ va propune o dezbatere cu tema “Franceza, limba afacerilor – un paşaport pentru viitor”. Franceza ca limbă de afaceri
Bruno Roche, preşedintele Camerei de franceze de comerţ, industrie şi agricultură în România, spune că evoluţia limbii franceze e permanentă şi aceasta a fost ideea de bază a conferinţei care va fi găzduită de Academia de Studii Economice din Bucureşti.
“Mergând pe Internet şi căutând pe google “franceza ca limbă de afaceri” găsim statistici care arată că, dacă punem deoparte engleza, franceza este a doua limbă de afaceri vorbită la nivel mondial după limba chineză. Dacă ţinem cont că limba chineză e vorbită aproape doar în China, care are miliarde de omani,