Născut în judeţul Neamţ în anul 1844 C.D. Stahi urmează cursurile Şcolii de arte din Iaşi, avându-l ca profesor pe întemeietorul acesteia, Gheorghe Panaiteanu Bardasare. Ulterior, îşi întregeşte studiile în capitala bavareză şi va deveni el însuşi un reputat profesor al menţionatei instituţii ieşene. Amprenta stilului münchenez (chiar şi lucrarea în discuţie a fost executată la München, în anul 1873), realist dar încorsetat, o va menţine până la finele creaţiei (1920). În cadrul acesteia abordează deopotrivă portrete, naturi statice şi scene de gen. Caracteristica pânzelor sale constă în minuţia detaliilor cu care sunt redate subiectele. Înscriindu-se în moda epocii, în care reproducerile nu erau foarte la îndemână, C.D. Stahi se va dovedi şi un foarte bun gravor. Astfel, putea face cunoscute şi contribuia la răspândirea în ţară a lucrărilor unor artişti celebri din Europa.
În portretul de Bătrân din Galeria de artă românească modernă din Târgu-Mureş, la nivel de execuţie, atenţia este concentrată în întregime asupra subtilităţilor descrierii fizionomiei, dând dovadă de multă maturitate în stăpânirea efectelor de lumină prin manipularea jocului de clar-obscur. Particularităţile fizionomice care interesează sunt puse în valoare prin folosirea abundentă a luminii cu artificiile sale picturale, iar partea de veşminte, de interes redus, e tratată sumar, apărând în umbră. Atât orientarea privirii, cât şi direcţionarea luminii, conduce sensul firesc de citire de la stânga la dreapta, pe linie ascendentă. Totuşi, nu este căutată doar verosimilitatea ci şi o anumită nuanţare a trăsăturii de caracter, o înţelepciune dată de etatea în care se află personajul. Artistul înregistrează vârsta şi particularităţile psihologice cu remarcabilă subtilitate insinuantă etalând un excelent studiu de expresie cu amănunte aproape fotografice.
Născut în judeţul Neamţ în anul 1