Producătorul de bere Heineken, care are în portofoliu branduri precum Heineken, Silva, Ciuc Premium sau Golden Brau, a finalizat anul trecut cu afaceri de un miliard de lei (245 de mil. de euro), în creştere cu 11,5% faţă de anul anterior, după ce a vândut cu 7,5% mai mulţi hectolitri de bere. Anul trecut compania a obţinut cea mai mare cifră de afaceri din 2006.
"După volumul de bere vândut, România este a treia piaţă pentru Heineken în Europa Centrală şi de Est, după Rusia şi Polonia. Aproape 30% din volumul de bere pe care îl vindem în România în sezonul de vară este în sticle la doi litri şi jumătate de Bucegi", a declarat Andrew Quayle, directorul financiar al companiei.
Heineken este primul producător de bere care anunţă rezultatele financiare pe anul trecut şi care estimează o cotă de piaţă de 32-33% după indicatorul vânzări. Olandezii de la Heineken câştigă teren în industria berii după ce liderul după cifra de afaceri din 2010, Ursus, a înregistrat o scădere cu 6% a vânzărilor în perioada octombrie-decembrie 2011 faţă de acelaşi interval din anul anterior.
Piaţa berii a avut o creştere de aproape un procent anul trecut, ceea ce reprezintă primul semnal pozitiv din această industrie, care a pierdut aproape 20% din volum în 2009 şi 2010, relevă calculele ZF pe baza datelor Institutului Naţional de Statistică (INS).
Investesc în promovarea la terasă
Andrew Quayle a mai susţinut că firma se concentrează pe promovarea berii pe stradă, la terase, prin umbreluţe şi mai puţin pe canalele TV. El spune că datorită mixului de produse pe care le vinde Heineken pe piaţă, cifra de afaceri şi profitul au crescut cu "double digit" (peste 10%). "Deşi România este în top 3 al pieţelor după volumul de bere vândut, când vinde vorba de venituri se poziţionează sub Polonia, Rusia, Austria şi Grecia, având în vedere că preţul berii este