La presiunea străzii, mămicilor, educatoarelor şi a prichindeilor, Ministerul Educaţiei a elaborat în pripă o schiţă de programă pentru clasa pregătitoare. A ieşit o varză de Bruxelles care, din păcate, se poate oglindi şi în viitorul generaţiei de cobai care schimbă brusc jucăriile cu uniforma şcolară. Trecând peste haosul organizatoric, pe care întâmplător l-am testat personal, proiectul de programă pare cel puţin haotic. Să dau un simplu exemplu.
Curriculumul pentru grupa pregătitoare, supus dezbaterii publice, include şi Religia, copiii urmând să înveţe rugăciuni precum „Toţi, cu inima curată”; „Doamne, Doamne, ceresc Tată”, texte biblice, colinde sau cântări religioase, cum ar fi „Ţie, Doamne” sau Troparul Învierii Domnului. De asemenea, există exerciţii pentru învăţarea închinăciunii. Matematica este la pachet cu explorarea mediului (???), muzica alături de mişcare, iar, ceea ce mi se pare flagrant şi ţine probabil de lipsa de personal, NU EXISTĂ limbi străine. Culmea este că la grădiniţă există astfel de cursuri de limbi străine. Cine ştie, la dezvoltare personală poate vor exista cursuri de memorie care să îi ajute pe copii să-şi amintească în clasa I de cursurile de limbi străine învăţate la grădiniţă. Amin!
La presiunea străzii, mămicilor, educatoarelor şi a prichindeilor, Ministerul Educaţiei a elaborat în pripă o schiţă de programă pentru clasa pregătitoare. A ieşit o varză de Bruxelles care, din păcate, se poate oglindi şi în viitorul generaţiei de cobai care schimbă brusc jucăriile cu uniforma şcolară. Trecând peste haosul organizatoric, pe care întâmplător l-am testat personal, proiectul de programă pare cel puţin haotic. Să dau un simplu exemplu.
Curriculumul pentru grupa pregătitoare, supus dezbaterii publice, include şi Religia, copiii urmând să înveţe rugăciuni precum „Toţi, cu inima curată”; „Doamne, Doamne, ceresc Tată”, texte