Economia de carburant şi tehnologiile de protecţie a participanţilor la trafic, iată cele două axe importante pe care se va desfăşura anul acesta Salonul Auto de la Geneva (8-18 martie 2012).
În acest al doilea articol al seriei dedicate celui mai important eveniment auto al anului trecem în revistă câteva dintre noutăţile privitoare la acest tip de tehnologii, majoritatea accesibile clienţilor imediat după Salon.
Volvo V40 are airbag pentru pietoni
Noua compactă de la Volvo are 4,5 metri lungime, fiind plasată de suedezi aproape de clasa medie, lucru care, alături de soluţiile de modularitate a interiorului, va cântări fără îndoială atunci când clienţii vor alege în segmentul C premium. Dar noul V40 nu aduce doar forme sportive şi un interior voluptos, ci şi tehnologii de ultimă generaţie pentru ocrotirea participanţilor la trafic.
Să trecem peste faptul că maşina este capabilă să frâneze singură pentru a evita impactul cu pietonii de pe carosabil sau coliziunea cu maşinile din faţa ei (acum de la 50km/h!), precum şi peste faptul că îşi ţine singură banda şi distanţa faţă de maşina din faţă pe autostradă sau că poate parca automat. Volvo ridică ştacheta: noul V40 are acum şi un airbag pentru... pietoni! Acesta va diminua impactul capului pietonului cu capota maşinii, iar în combinaţie cu Pedestrian Protection asta ar putea însemna că un Volvo V40 nu va mai omorî pietoni, chiar şi la frânări din scurt la viteze de 50km/h!
Audi A3 1.4 TSI îşi dezactivează cilindrii
Noul Audi A3 nu va aduce mari surprize din punct de vedere al designului, ci doar o reinterpretare în segmentul compact a liniilor generale actuale ale mărcii: faruri mai mici, cu LED-uri, grilă hexagonală de mari dimensiuni, interior sobru şi minimalist, căptuşit cu materiale de bună calitate. Este primul model VAG clădit pe platforma MQB, pe care se va naşte şi Golf 7.