Căpitanul Francesco Schettino "a manevrat cu o viteză de 7,7 până la 7,9 noduri intrând în portul Warnemunde (nord) şi cauzând avarii navei de croazieră Aida Blu", se menţionează într-un document care îl notifica pe angajatorul său după incident şi care a fost publicată de cotidianul La Stampa. Schettino era căpitanul navei Costa Atlantica, vas care a intrat atunci în coliziune cu Aida Blu.
Căpitanul s-a justificat printr-o scrisoare susţinând că "nu cunoştea limitele de viteză şi că nu a primit vreo notificare despre o eventuală infracţiune din partea autorităţilor competente". Francesco Schettino, arestat la domiciliu, este anchetat pentru omucidere multiplă din culpă, naufragiu şi abandon de navă.
Alţi opt angajaţi ai companiei Costa Crociere sunt anchetaţi de asemenea în cazul naufragiului vasului de croazieră Costa Concordia, soldat cu 32 de morţi, între care o fetiţă în vârstă de cinci ani, în apropierea Insulei Giglio, pe 13 ianuarie
Căpitanul Francesco Schettino "a manevrat cu o viteză de 7,7 până la 7,9 noduri intrând în portul Warnemunde (nord) şi cauzând avarii navei de croazieră Aida Blu", se menţionează într-un document care îl notifica pe angajatorul său după incident şi care a fost publicată de cotidianul La Stampa. Schettino era căpitanul navei Costa Atlantica, vas care a intrat atunci în coliziune cu Aida Blu.
Căpitanul s-a justificat printr-o scrisoare susţinând că "nu cunoştea limitele de viteză şi că nu a primit vreo notificare despre o eventuală infracţiune din partea autorităţilor competente". Francesco Schettino, arestat la domiciliu, este anchetat pentru omucidere multiplă din culpă, naufragiu şi abandon de navă.
Alţi opt angajaţi ai companiei Costa Crociere sunt anchetaţi de asemenea în cazul naufragiului vasului de croazieră Costa Concordia, soldat cu 32 de morţi, între care o fetiţă în vârstă de c