Conducerea Căilor Ferate din Moldova şi a ministerului Transporturilor spun că intenţia este de a moderniza trenurile interurbane, operaţiune ce va costa zeci de milioane de euro, bani care ar putea veni din împrumuturile externe.
Compania Remar de la Paşcani controlată de milionarul român Gruia Stoica va moderniza trenurile diesel D 1 de producţie ungară din Republica Moldova, care în prezent sunt într-o stare jalnică, iar piese de schimb pentru ele nu se găsesc din cauza stopării producţiei acestora acum două decenii, anunţă săptămânalul Economist.
Intenţia conducerii CFM şi ministerului Transporturilor de a moderniza trenurile interurbane costă zeci de milioane de euro, bani care ar putea veni din împrumuturile externe. Odată modernizate trenurile vor avea un grad de confort ridicat faţă de situaţia actuală. În vagoane vor fi instalate scaune moi, internet, televizoare şi aer condiţionat. Totodată, viteza lor va fi mult mai mare în funcţie de cutia de viteză instalată şi capacitatea motorului.
Oficialii de la Ministerul Transporturilor spun că renovarea trenurilor vechi îi costă mai puţin decât achiziţia altora, costul cărora se ridică la zeci de milioane de euro. Deocamdată nu se cunoaşte care va fi costul renovării unui tren. Acesta va depinde de gradul de confort, şi tracţiunea locomotivei.
Proprietar al celei mari companii private din transportul feroviar
Remar face parte din grupul de firme Grampet SA, care este cea mai mare companie privată din transportul feroviar din România, cu venituri de circa 400 milioane de euro. Pachetul majoritar de acţiuni este deţinut de Gruia Stoica, unul dintre cei mai bogaţi români, poziţionat pe locul 11 în clasamentul „Forbes România 500 de miliardari", cu o avere estimată la 380-400 de milioane euro. În afaceri, Gruia Stoica a adoptat „politica paşilor mărunţi", achiziţionând pachete mici de acţi