Două companii de cercetare vor putea furniza date despre utilizatorii serviciului online de socializare şi microblogging Twitter clienţilor dispuşi să plătească pentru folosirea datelor în strategii de marketing, scrie Reuters.
Companiile Gnip, din SUA, şi DataSift, cu sedii în SUA şi Marea Britanie, sunt licenţiate de Twitter pentru a analiza postările arhivate şi informaţiile principale despre utilizatori, precum locaţia. DataSift a anunţat în această săptămână că va pune la dispoziţia clienţilor săi date Twitter în pachete ce vor cuprinde ultimii doi ani de activitate. Gnip poate asigura date din ultimele 30 de zile.
"Accesul la ceea ce a spus cineva în urmă cu un an sau mai mult este o schimbare majoră", a declarat Paul Stephens, director la Privacy Rights Clearinghouse din San Diego.
Odată cu apariţia de detalii asupra tipului de informaţie analizată, Stephens şi alţi experţi în protejarea confidenţailităţii sunt îngrijoraţi de transferul informaţiilor despre utilizatori către companii gata să le cerceteze cu foarte mare atenţie.
"Odată cu dezvoltarea Twitter şi a socilizării online, problema va deveni tot mai mare. Companiile online ştiu din ce în ce mai mult ce site-uri accesăm, ce reclame ne interesează şi ce cumpărăm. De asemenea, află la ce ne gândim, iar asta este înfricoşător", a afirmat Graham Cluley, consultant la compania de securitate IT Sophos.
Twitter nu a comentat pe tema vânzării datelor şi a transmis întrebările companiei DataSift. În 2010, Twitter a acceptat să ofere Bibliotecii Congresului din SUA acces la toate postările utilizatorilor. Detaliile modului în care aceste informaţii vor fi disponibile public se află încă în lucru, însă există numite restricţii anunţate, precum o întârziere de şase luni şi interdicţia folosirii datelor în interes comercial.
Aici intervine DataSift, notează Reuters. Peste 7