Fie că se mai vând sau nu maşini noi, cele peste 4,2 milioane de automobile deja existente în România trebuie întreţinute şi reparate. Acesta reprezintă noul teren de luptă al dealerilor auto de pe piaţa locală, unde fiecare service doreşte să atragă în garajul lui cât mai multe maşini, scrie revista Business MAGAZIN.
România are un grad de motorizare puţin mai mare decât Albania şi printre cele mai mici din Europa, în timp ce vechimea parcului este destul de ridicată, cu o medie de peste 13 ani, spune Dana Cortina, 45 de ani, directorul general al Porsche Inter Auto, divizia de retail a Porsche Holding în România, care controlează patru dealershipuri în Capitală şi unul la Timişoara.
În acest context, dacă terenul de luptă al dealerilor, piaţa auto, s-a micşorat de la peste 366.000 de autovehicule în 2007 la puţin peste 100.000 anul trecut, aceştia au nevoie acum de cât mai multe intrări în service pentru a supravieţui. Explicaţia?
Într-o perioadă normală din businessul unui dealer 75% reprezintă activitatea de vânzare şi 25% cea de service, dar în termen de profitabilitate este exact invers.
În prezent, aproximativ 60% din cifra de afaceri vine din vânzarea de maşini noi, iar restul de 40% din service, potrivit lui Philipp Hagenburger, şeful diviziei de servicii postvânzare din cadrul Mercedes-Benz România.
Pe acest fond, mărci precum Volkswagen au extins perioada de garanţie de la doi la patru ani, în timp ce alte branduri precum Mercedes-Benz sau Ford oferă această extindere contra cost. Care este explicaţia? În intervalul de garanţie maşina poate efectua reviziile doar în centrele oficiale, iar reparaţiile se pot face numai cu piese originale, "elemente" care automat atrag venituri suplimentare reţelei de dealeri.
Acesta este unul dintre motivele pentru care, deşi 50% din costurile companiei sunt legate de personal, d