Muzica pe care a creat-o Michael abunda in mesaje pline de esenta vremurilor revoltatoare pe care le traim noi toti. Sa ne aducem aminte de melodia "They don't really care about us" ("Lor nu le pasa de noi"). A dorit Michael sa ne atraga atentia ca "ei" sunt cei despre care se vorbeste in soapta in domeniul industriilor atat de banoase ale divertismentului si ale mijloacelor media? Cu siguranta, da! Pentru ca acei artisti care refuza compromisuri de orice fel asupra creatiilor lor, venite din afara, sunt supusi unor campanii mediatice furibunde, bazate de cele mai multe ori pe minciuni sau pe marturiile unor martori falsi (dar bine remunerati).
Artistii, sacrificati pe rugul celebritatii
Uneori, presiunile psihologice asupra artistilor devin insuportabile pentru acestia si oameni fiind cedeaza, mergand uneori pana la sinucidere. Alti artisti se declara invinsi de sistem si se supun presiunilor, acceptand "canoane" care ii transforma, in scurt timp, in marionete aducatoare de profituri uriase. Lista artistilor care au decedat in conditii misterioase, la varste scandalos de mici si dupa un "scenariu" tras parca la indigo, este nesfarsita. "Scenariul" cuprinde etape "standard": succes la public, imbogatire spectaculoasa, viata de noapte, dependente de alcool, droguri etc., apoi moartea survenita din supradoza de medicamente, in combinatie cu consum de alcool.
Victima intereselor oculte
Tinand cont de ipoteza revistei, ne-am putea intreba noi, admiratorii marii doamne a pop-ului american, daca "Bodyguard" a fost premonitoriu sau o prima atentionare ori o amenintare voalata intr-un scenariu de film emisa de reprezentantii industriei de divertisment. Ancheta grabita, si concluziile ei fara consistenta, poate ar fi trebuit sa ia in considerare mai multe fapte din ultimii ani de viata ai artistei, ca primise amenintari cu moartea sau faptul ca societa