Consumul are legătură, în parte, cu plăcerea: mătasea e fină, ciocolata are gust bun și așa mai departe. Dar are legătură și cu nevoia de a face paradă, iar oamenii nu se vor sătura niciodată să se afișeze în fața prietenilor și a partenerilor potențiali, pentru a le arăta cât de grozavi sunt. O spune industria de cercetare a obiceiurilor de consum.
Recesiunea îi obligă pe consumatorii occidentali să acorde prețurilor mai multă atenție decât obișnuiau acum câțiva ani. SmashingLists scrie că în încercarea de a-şi înviora vânzările, companiile ies pe piaţă cu instrumente de marketing campanii care mai de care mai inedite. Iar clienții vor să își „customizeze“ achizițiile pentru a-și exprima personalitatea.
De exemplu, firma suedeză Bike by Me îți oferă posibilitatea să alegi culoarea fiecărei componente a bicicletei tale. Trikoton, o casă de modă nemțească, îți oferă posibilitatea să cumperi haine care reflectă sunetul vocii tale (un computer transformă vorbele tale în tipare de tricotaj).
E plină lumea de posesiuni; ieși în evidență și dacă poți să te lauzi cu locurile pe unde ai umblat și lucrurile pe care le-ai făcut. Ca modalitate de a-și atrage clienții, companiile oferă experiențe din ce în ce mai diverse. De exemplu, Tiger Beer le oferă băutorilor loiali acces la concerte și spectacole. Firma de lux Dunhill promovează un stil exotic de călătorie, à la 1930, ce poate include o vânătoare cu șoimi în Mongolia.
Mulți oameni vor să afirme cu limpezime faptul că sunt extrem, extrem de preocupați de problemele planetei, așa că un număr în creștere de bunuri sunt proiectate pentru a comunica acest mesaj. Mașina hibridă Toyota Prius nu este doar ecologică; poate fi imediat recunoscută ca atare. Bed Stu fabrică încălțări ce parcă ar fi fost acoperite de petrol la deversările din Golful Mexic. Radiourile Mango sunt lucrate