London Fashion Week s-a încheiat săptămâna trecută într-o notă optimistă: moda din Anglia a devenit unul dintre motoarele principale ale industriei naţionale, motiv de petrecere pentru câteva zile în şir.
La Londra a fost o săptămână în care Mary Katrantzou s-a jucat cu linguriţele, Vivienne Westwood a redescoperit anii '70, Burberry a adus ploaia, Stella McCartney a făcut magie cu show-ul său, iar oficialii de pe Downing Street au atras atenţia asupra industriei modei din Anglia.
Pentru că, potrivit cotidianului „The Guardian", industria britanică de modă a generat 25 de miliarde de euro anul trecut bugetului naţional, în timp ce industria auto a contribuit cu doar jumătate din sumă. Mulberry
Clişee de care te îndrăgosteşti
Tot la acelaşi eveniment, Richard Nicoll a rezolvat vechea problemă: ce să faci când ţi se descarcă mobilul? Îl încarci la... geantă. Designerul a lansat o geantă, în colaborare cu o companie de telefonie mobilă, la care mobilul poate fi încărcat chiar şi din mers. Tot la Londra, modelele au avut liber de la solar, spre deosebire de Săptămână Modei de la New York, defilând liniştite fără bronz artificial. Burberry
Săptămâna Modei de la Londra a fost mai puţin despre trenduri care fac bani şi mai mult despre trucuri pentru garderobă, sfaturi de frumuseţe şi atmosferă de petrecere. Alexander McQueen
Printre primele show-uri supriză ale evenimentului s-a numărat lansarea colecţiei Burberry, care a devenit un eminent brand britanic. Finalul prezentării, presărată cu materiale groase şi culori închise, a adunat modelele sub o ploaie artificială care a căzut peste podium. Ploaia a fost laitmotivul unei colecţii dedicate parcă englezilor, într-o ţară în care fenomenul face parte din viaţa cotidiană. „Mi se pare că zilele ploioase sunt mult mai emoţionale decât cele însorite. Îmi place melanco