Jocurile virtuale ii intriga pe cei care nu cunosc internetul, ii antreneaza pe tineri si ii pasioneaza pe cei mai abili dintre ei. Psihologii, sociologii si alti specialisti in materie n-au cazut inca de acord daca pasiunea este partea plina a paharului, sau e vorba numai de viciu.
Dar indiferent de ce concluzie va fi trasa, jocurile au facut voga din clipa cand au aparut, au starnit pasiunile unora, au alimentat afacerile altora, iar steaua lor a urcat rapid, pana s-a oprit la zenit, de unde nu da semne ca s-ar indrepta spre asfintit.
Asemenea performanta, aproape fara asemanare in lumea afacerilor de succes, jusatifica punctarea catorva repere, potrivit factroom.ru.
1. Primul joc video aparut in istoria spatiului virtual a fost SpaceWars, creat in anul 1961 de catre studentul Steve Russell de la Massachusetts Institute of Technology. Era un simplu anonim, care isi imagina o jucarie.
2. In 1982, cand a fost inventat jocul Tetris, acesta a fost vandut in 40 milioane de exemplare, in intreaga lume.
3. In 1996, a aparut in Japonia filmuletul Tamagotchi, in care, comandand de la trei butoane, actionai pentru educarea animalelor de companie. Autoarea, Aki Maiti, o femeie de 31 de ani, a vandut produsul companiei japoneze Bandai Corporation. Vanzarile in Asia si Statele Unite au adus companiei un beneficiu de 240 milioane dolari.
4. Realizatorii jocului Halo2 au obtinut, numai in prima zi, vanzari de 125 milioane USD, cifra neatinsa nici pe departe de cele mai performante filme din istoria Hollywood-ului.
5. In China, jocurile in care urmaritorii ii ucid pe cei urmariti sunt strict interzise.
6. Cea mai scumpa prelucrare a unui joc deja creat a costat 20 milioane dolari. Jocul se numea Shen Mue si a fost realizat pentru Sega Dreamcas.
7. Elaborarea jocului, care a