Zynga, compania care se ocupă de dezvoltarea jocurilor de pe Facebook, şi-a lansat ieri propria platformă, Zynga.com, „într-o încercare de a ieşi din umbra reţelei sociale”, informează publicaţia britanică „The Telegraph”.
Zynga, creatoarea unor jocuri precum FarmVille, CityVille şi Mafia Wars, a depins până acum în proporţie de peste 90% de banii primiţi de la compania lui Mark Zuckerberg. Totodată, în nişte documente făcute publice când Facebook a început demersurile pentru a fi listată la bursa americană, s-a arătat că 12% din încasările site-ului de socializare sunt produse de Zynga. „Aplicaţiile Zynga generează un număr semnificativ de pagini pe care putem afişa reclame. Dacă utilizatorii jocurilor Zynga se împuţinează, dacă Zynga lansează jocuri sau chiar se mută pe platforme concurente, ori dacă relaţia noastră cu Zynga se deteriorează, vom fi afectaţi financiar”, s-a arătat în acelaşi dosar al Facebook, potrivit „Daily Mail”.
Îngrjiorările reţelei de socializare sunt justificate, dat fiind că Zynga are o poziţie dominantă pe Facebook, 38% din utilizatorii zilnici care se joacă pe platforma creată de Mark Zuckerberg alegând produsele Zynga.
„Zynga.com ne va oferi şansa de a avea o relaţie mai directă cu jucătorii. Facebook nu este o destinaţie doar pentru jocuri”, a fost explicaţia lui Reed Shaffner, unul dintre managerii companiei de jocuri, conform „The Telegraph”. Cu toate acestea, cel puţin pentru moment, platforma Zynga încă depinde de Facebook. Utilizatorii se loghează folosind datele de autentificare pe Facebook şi vor folosi tot credite cumpărate pe Facebook.
În decursul lunii martie, însă, Zynga va începe să găzduiască pe noul site şi jocuri dezvoltate de programatorii externi.
Zynga, compania care se ocupă de dezvoltarea jocurilor de pe Facebook, şi-a lansat ieri propria platformă, Zynga.com, „într-o încercare de a