Piata de matchmaking din Romania are o valoare totala de numai 100.000 euro, dupa doi ani de activitate, dar creste cu un ritm anual de 20%. In medie, 24 de manageri cu venituri de 2.000-4.000 euro se lasa, in fiecare luna, pe mana agentiilor de profil. Vezi cum arata la noi recrutarea in stil hearthunting.
Piata locala de matchmaking a devenit mai dinamica, dupa 2 ani de la infiintarea primei agentii de profil in Romania. Numarul clientilor noi care apeleaza la acest tip de servicii are un ritm de crestere similar celui din Statele Unite si Canada, unde agentii specializate exista inca din anii '60, potrivit Oanei Totora, personal matchmaker si fondator Umbrella for Two.
"Peste cativa ani vom discuta despre un cost cu cel putin 50% mai mare si o dinamica si specializare mult mai puternica a afacerilor in acest domeniu, avand in vedere potentialul de zeci de milioane de euro al pietei", a declarat aceasta pentru DailyBusiness.ro.
Calculul a fost facut pe baza ultimelor date oferite de Institutul National de Statistica, potrivit carora numarul persoanelor single, cu statut socio-profesional si venituri peste medie, in Romania, se apropie de 700.000.
Momentan, dupa primii doi ani de functionare, piata activa din Romania pe acest tip de servicii este estimata in jurul valorii de 100.000 euro, cu un ritm de crestere de 20% de la an la an. Anul trecut a aparut a doua firma de profil, ceea ce este un semnal pozitiv.
"Avem astfel confirmarea ca piata are potential de business. Ne asteptam ca in urmatorii doi ani sa vedem noi antreprenori in acest domeniu si o specializare pe tipuri de client si servicii", a mentionat Oana Totora.
Profilul utilizatorului
Specialist, middle sau top management, antreprenor. 2.000-4.000 euro venit mediu lunar. Studii universitare si post-universitare. Persoane single